"Art at Window" by Irina Florescu



1. The Emporialist: Irina, expoziţia ta este alb-negru. De ce alb-negru şi nu cromatică?
    
    Irina Florescu: Tema propusă, începută în anii studenției și apoi dezvoltată pe tot parcursul timpului până în prezent, are ca subiect de cercetare și dezvoltare natura umană și natura animală. Toate implicațiile și simbiozele ce se nasc din acestea, mă fac să reduc paleta până la monocromie, restructurându-mi astfel gândurile, sentimentele, trăirile, emoțiile, viziunea asupra lor, printr-o multitudine de griuri susținute de claritatea spațiilor și a formelor geometrice. Mai clar, este traducerea mea, viziunea mea, a tuturor trăirilor născute din aceste naturi care țin de ființa noastră și care adesea se reduc și în viața reală, la bine și rău, la frumos și urât, lumină și întuneric... și exemplele pot continua până la alb și negru!

 
SENSUS - oil on canavas, 100x100cm, 2016

2. TE: Când Soarele străluceşte, unde e albul şi unde e negrul?
   
    IF: În sufletul și în mintea mea!

 
MONOMORF - oil on canavas, 100x100cm, 2015

3. TE: Care este legătura profundă dintre tine şi alb-negru?
   
    IF: Cred că face parte din ADN-ul meu, ca să mai și glumim puțin, cert este că într-un fel sau altul, din todeauna mi-am exprimat viziunea mea asupra ființei umane, cu toate subtilitățile ei, în alb și negru. Am preferat întotdeauna desenele făcute cu cretă albă pe asfaltul copilăriei noastre; deși în cutie creta colorată părea mult mai ispititoare, când colorai pe jos își pierdea tot farmecul! Probabil în timp, lucrurile s-au decantat și, în momentul când am avut maturitatea gândurilor și-a faptelor mele a răsărit această temă de care n-am mai scăpat (și nici nu cred că voi scăpa vreodată!), ea revenind periodic, desăvârșindu-se.

PODIUM - acryl on canavas, 100x100cm, 2015


4. TE: Vezi o aplicare în street fashion pentru lucrările tale?
   
    IF: Da, le văd pictate pe mătase, pe dimensiuni uriașe și în același context, construite în monumentale forme, tridimensionale!

 
SACRIFICARE - acryl on canavas, 100x100cm, 2015

5. TE: Ce este dincolo de alb şi negru?
    
    IF: Dincolo de alb și negru este sufletul meu, este observație, sunt gânduri, sentimente, trăiri, este tot ce poate fi ființa umană în structura și complexitatea ei!

 
SUPERARE - acryl on canavas, 200x70cm, 2008

6. TE: Cum vezi viitorul artei în România şi ce perspective se deschid internaţional?
    
    IF: Viitorul artei în România a început demult, este un timp fără întoarcere care nu poate avansa decât înainte, cu o rapiditate asemenea curiozității umane și asta pentru că nimic nu poate fi ținut în umbră, atâta timp cât are viață, creație și suflet, deopotrivă ! Și când ne gândim la eternitate, perspectivele internaționale nu sunt decât drumuri de provincie!

                               
 Irina Florescu

                                București,
                                Octombrie 2016

Share:

0 comentarii